Bråttom?


Nästan varje morgon, samma tid och i samma gathörn möter jag en mamma och hennes son. Han kan vara en sju åtta år. Det är tidigt på morgonen, hon ska till jobbet och han ska till skolans uppehållsrum, det som är öppet innan skolan börjar. Han har en timma på sig innan skolan börjar och till uppehållsrummet är det kanske 75 meter. Varje morgon utspelas samma sak. Jag tycker om dig säger mamman, jag tycker om dig med svarar pojken. Sedan säger mamman, hej då och skynda dig nu. Jag undrar så varför hon säger att han ska skynda sig.



Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Mamman kanske oroar sig för att pojken ska fastna på vägen, hitta ngt som väcker hans nyfikenhet. Eller är det en träning till vuxenlivet, stackars barn. Har själv lämnat två barn på dagis, inte det roligaste att jäkta, på den tiden hade fanns inte flextid.

2010-11-02 @ 21:03:59
Postat av: Znogge

Hon vill nog att han ska komma i säkert förvar så snabbt som möjligt. Inte lockas av något annat eller så. Förmodligen är hon stressad själv...

2010-11-02 @ 22:49:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni/fotografia

Ja, det har jag tänkt på många gånger. Ibland hoppar de bara ur munnen innan man ens hinner reflektera över saken, de där onödiga och ibland självklara kommentarerna som man säger till sina nära och kära. Kanske framförallt till barnen. Men hon vill ju säkert ha honom på plats där han ska vara så snabbt som möjligt.

Vad skönt det är att man har vuxna barn som sköter sig själv och som man inte alls kan styra på det sättet ;)

Kram Ninni

2010-11-03 @ 08:50:08
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Fia

Antagligen säger hon egentligen det till sig själv. Projicering på något vis.

2010-11-03 @ 11:33:12
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0