Ljus


Vinter vitt och vackert är det utanför fönstret. Nu när dagarna blir längre förändras ljuset och med det verkligheten. Det ser inte likadant ut som det gjorde i december. Det är inte helt lätt att sätta fingret på vad det är som gör skillnaden men trots minus tio grader och snö får jag en känsla av vår när jag kliver ut genom porten. Kanske beror det på att skuggorna blir annorlunda nu när solen orkar en liten bit högre upp på himlen, eller så är det för att fåglarna sjunger. det gör mig i alla fall glad. Ljuset, fågelsången och krispiga tulpaner.

 

 



Kommentarer
Postat av: Mumin

Ja nu går vi mot ljusare tider och visst känns det som om vårljuset gör det lite lättare fastän det är rena rama vargavintern ute. Kram ha det gott! Mumin

2010-01-30 @ 12:36:20
Postat av: Camellia

Sol och snö är inte helt fel kombination. Och nu fick du mig att höra hur tulpaner låter! Ha det gott!

Postat av: Ninni

Ja men precis så är det ju...hörde talgoxen sjunga för fullt häromdan..inget vårljud än men det kommer nog snart!



Ha en fin dag..kramen

2010-01-31 @ 09:21:04
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Att dagarna blivit längre märks i alla fall tydligt. Annars är det inte mycket som påminner om vår. Inte me3d skånska mått mätt i alla fall!



Ha en fin söndag!

2010-01-31 @ 11:23:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Håller med dig ibland när jag går till jobbet så känns det som vår det luktar nästan vår och fåglarna kvittrar så vårligt kram Tingeling

2010-01-31 @ 11:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0