Osannolikt


När jag tittar ut genom fönstret ser jag en säl som hasar fram på trottoaren.  Det är ganska mörkt och jag ser den inte så tydligt men det är absolut en säl.  En del av mig använder tidigare erfarenheter av hur sälar rör sig, tolkar det jag ser och bestämmer att detta är en säl. En annan del av mig protesterar omedelbart och påpekar att det är sälsynt med sälar på Enskedes trottoarer för att inte säga helt osannolikt. Men det ser ut som en säl tänker jag lite stukad men ännu inte helt beredd att ge upp den tanken för det finns en liten, liten möjlighet att detta faktiskt skulle kunna vara en säl hur osannolikt det än verkar. Omöjliga saker inträffar om än inte ofta så i alla fall ibland. Så varför inte en säl i Enskede. Nu passerar en bil och sälen liksom lyfter från underlaget, svävar iväg någon meter och lägger sig tillrätta igen. Min säl är en plastpåse, jag ser det alldeles tydligt. Så trist, det hade varit mycket mer spännande med en säl.

 

Råddjur träffar man på ofta i Enskede, gävlingar finns här också men säl tror jag ingen mer än jag har sett.


 

 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Sälar kan vi se i min håla. Dock inte på gatorna... Synd att det bara var en påse!



Kram!

2010-01-25 @ 06:23:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camellia

Haha, tänk en gång var jag övertygad att jag såg en kvinna som var ute och gick med en stor gris...på Skånegatan. Jag är fortfarande övertygad att det var en gris, det är väl därför området heter Sofo? ;-)



Behåll du din bild av sälen, den existerade ju faktiskt, i ditt sinne.

Postat av: nässelblom & choklad

Härlig bild du målar upp. Jag gillar att läsa om din säl. En gång när jag var på Skansen var det en säl som hela tiden ville hoppa över muren och ut från bassängen. Nästa dag läste jag i tidningen att en säl rymt från Skansen och upphittats nere vid färjorna. Så varför skulle inte en säl kunna vara på promenad hos dig.

2010-01-25 @ 19:28:01
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: larans

Jag gillar de fina texterna och bilderna här på din blogg!

Jag hittade hit via forumet på kursen Visuell kommunikation, vilken jag verkligen ser fram mot att äntligen få börja på nu.

2010-01-26 @ 11:31:56
URL: http://larans.aminus3.com
Postat av: Mumin

Ja du man kan få för sig mycket av det man ser. Jag själv ser väldigt dåligt i mörker och jag kan få för mig att det är en massa saker som blir helt fel i verkliga livet. Kram på dig! Mumin

2010-01-26 @ 14:28:13
Postat av: Åsa!

Tänk om det varit en säl, vad hade du gjort då?

2010-01-26 @ 19:36:41
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja sälar kan man möta här i våran skärgård

Men inte har jag sett nån men i sommar kanske

kram Tingeling

2010-01-27 @ 20:08:33
Postat av: Madonnan

Det hade verkligen varit nåt, det... :D

2010-01-27 @ 22:17:03
URL: http://madonnan.wordpress.com
Postat av: matte

aaah men nästan synd att det inte var en säl... :)

2010-02-08 @ 13:29:23
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0