Lite osynlig


Det känns som om jag har blivit lite osynlig. Att tänka filosofiska tankar i farten tar tid. Att tänka och reflektera över tillvaron kräver utrymme. Just nu finns det inte så gott om den varan varken av det ena eller av det andra. På mina dagliga promenader går den mesta energin åt till att ta sig fram och hålla sig på rätt köl. Det är en mödosam process där jag tar ett steg fram och ett halvt bak i snömodden. Som livet kan jag tycka, där det ofta känns just så, att man harvar på utan att just komma någon vart. När det finns ett litet tankeutrymme fyller jag det snabbt med tankar om bilder, budskap och bildspråk. Bländare, slutare och isotal.  Jag ger de tankarna plats och gör mig på därmed en smula osynlig. Men bara lite och inte hela tiden. Jag hoppas att jag, liksom bilen, ska bli helt synlig till våren.

 


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

lite insnöad va!!

Önskar dig en trevlig helg!!!

Kram Tingeling

2010-02-12 @ 08:18:53
Postat av: Åsa!

Går du en fotokurs Kersti? Isåfall förstår jag att det slukar tid och energi. Jag har varit pågång att gå med i Sudrets fotoklubb, men så känner jag att tiden inte riktigt finns. Prioritering kallas det antar jag? Önskar dig en fin helg!

2010-02-12 @ 13:10:17
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Camellia

Denna bristvara, tid. En översnöad folka är en bra liknelse, allt det där som ligger på is, under en massa annat. Svårt att hitta dit, hitta ner i högarna, komma upp till ytan. Fast ibland kan det vara så, tycker jag, att man fladdrar runt på en massa andra göromål och så pågår det en process "en trappa" ner, saker som flyter till medvetandets yta lite senare, och då i en förändrad, utvecklad form. Alltså, det händer saker, där under täcket, fast man inte tror det. Det undermedvetna igen, en riktig livskompis.

Postat av: Mumin

Tid ja.....Ibland bara rinner den iväg och ibland tycker man den står stilla. Märkligt...men den där översnöade folkan kommer väl fram så småningom. Kram ha en bra fredagskväll! Mumin

2010-02-12 @ 15:36:58
Postat av: Camilla

Hej!

Jag hörde något bra på landet brunsås häromkvällen, en man talade om tid och sa att egentligen har vi lika mycket tid som man hade förr men vi har fler val vi kan göra, fler saker som vi kan göra och därför upplever vi att vi har för lite tid - klokt sagt. Nu gäller det att försöka njuta av nuet.

Ha en skön helg

Kram

2010-02-12 @ 16:02:35
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Dubbelörnen

Vintern suger ur mig all energi!



Men nu ger jag februari månad ut, sedan måste det väl ändå vända, eller?!



Jag längtar så efter grönt, ja t o m slask :D.



Kram

2010-02-12 @ 18:17:44
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det som göms i snö...



Ha en fin helg med förhoppningsvis lite tid för vila och avkoppling.

2010-02-12 @ 22:08:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Ja så kan det ju vara...själv tycker jag att det börjar vända nu, ljuset är tillbaka och våren känns som den är lite på G!



Ha en fin alla hjärtans dag.kramen

2010-02-14 @ 14:27:22
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0