Den perfekta bilden


Just nu är det perfekt vinterväder, lagom kallt så att det inte fungerar att salta och hänförande vackert med snö och rimfrost. Idag har luften varit full av iskristaller och solen tittade fram lite en stund. Då såg jag en regnbåge fast det var ingen båge utan mer som ett streck. Ingen kamera hade jag och lika bra var väl det eftersom jag var mitt i trafiken och det var jag som körde.

Under hundpromenaden senare på eftermiddagen funderade jag på det här med fotografering. Att det är med det som med det mesta man lär sig, ju mer man kan desto svårare blir det. Nu är bloggar och fotosidan fulla av fantastiska vinterbilder. Det är så vackert så vackert. Men hur gör man vinterbilden med det där lilla extra. Den som inte bara är vacker utan också får en att stanna upp och fundera, reflektera över det man ser. Ja jag har inte tagit den bilden än men det kanske kommer, under tiden får du njuta av en snöig gren från Enskede.


 


 


Kommentarer
Postat av: Znogge

Ja, hur gör man? Vissa bilder bara blir tycker jag medan andra får man jobba för.



Vacker vintergren från dig i alla fall!

2010-12-09 @ 16:35:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni/fotografia

Ibland lyckas man över förväntan, andra gånger blir de bilder som man i förväg tror ska bli smått fantastiska bara skräp.

Nej, det är inte lätt...men det kanske därför det är så roligt.

2010-12-09 @ 20:00:50
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Paula

Bågen du såg kallas visst snöbåge, såg en bild i tidningen och en kompis fotade samma fenomen, himla tjusigt.

Här i Dalarna råder rent arktiskt klimat, ett par mildare dagar har åter förbytts mot kalla 20 minus. Det blir lite tröttsamt i längden för man kan inte vara utomhus långa stunder i taget. Tack o lov för alla olästa böcker!

KLramen

2010-12-10 @ 16:02:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Imagine

Det är roligt att fotografera. Resultatet får man på köpet och då blir det ännu roligare.

Den dagen vi tar den perfekta bilden kanske det inte är roligt längre.



Att njuta av resan...



Ha det gott!

2010-12-11 @ 22:36:17
URL: http://photoimagine.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0