Hösthelg


Hösthelg på torpet. Trots att det är varmt i luften finns där en svag doft av höst. Björkarnas löv har gulnat och sommarkantrellerna är försvunna från backen. I skogen syns inga trattkantarellerna ännu men några gula kantareller hamnade i korgen. Det är lite vemodigt att vara här på hösten. Och som vanligt har jag svårt med övergången. Först att komma hit och sedan att åka hem. Hade velat stanna längre, besöket känns tillfälligt men vet att det alltid känns så. En helg är så kort. Jag tycker inte om det. Jag vill vara, vara kvar, kvar där jag är.

Humle



Kommentarer
Postat av: Znogge

Förstår att du gärna hade stannat några dagar till! Här är också ett inslag av höst även om dagen tidvis varit lite solig. Ute är det 17 grader och luften klarare. Nog är hösten på gång alltid.



Jag minns för ett par år sedan när jag var på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg. Då var det 25 grader och vi satt ute och åt. Det var sista helgen i september. Vilken dag!

2009-09-13 @ 21:08:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Ibland kunde man önska att det gick att stoppa tiden.

Nog är det lite vemodigt att hösten är på intågande, ändå tycker jag väldigt mycket om september, helst när vädret är så här underbart somrigt!

2009-09-14 @ 08:28:31
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: matte

Å humlekottar :) Min humle är en han och har inga kottar.. trist.

2009-09-14 @ 11:25:51
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Mumin

Å jag tycker tvärtom:) Hösten kommer med lugnet och det doftar ljuvligt i skogen....inte massa folk som jagar livet ur sig....alla går in i sina bon...det gillar jag:)Men jag är nog lite speciell för jag tycker inte om våren...då vill jag gå i ide. Kram vännen! Mumin

2009-09-14 @ 20:43:44
Postat av: Anita

Jag känner igen ... Övergången till höst och vinter gör mig nedstämd. Önskar också att vi kan stoppa tiden nu.



Allt gott!

2009-09-15 @ 07:46:42
URL: http://smulansblog.blogspot.com/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Den rena höga höstluften är den bästa. Man önskar att det varade lite längre.

2009-09-15 @ 11:25:26
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Vi hade en toppenhelg med husvagnen, jag var visserligen på väg hem redan på lördag då jag kände att kroppen var mörbultad efter en natt med alldeles för många timmars sömn, men ångrade mig efter frukost och traskade ut i svampskogen istället. Brasan på kvällarna var guld värd, och nu hoppas jag att vädrets makter står oss bi så vi hinner ut nästa helg också. Det gäller ju att samla in i hjärnans skafferi så mycket som möjligt innan höststormar och mörker faller över oss..

Hoppas prioriteringarna håller/Kramen

2009-09-15 @ 14:02:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni/fotografia

Jag förstår precis hur du känner det. Vi gör vinter i vår stuga på hösten. Det brukar vara i slutet av september eller i början av oktober. Sen dröjer det ända tills i april innan vi kommer dit igen. Jag tänker alltid att det hinner hända så mycket på ett halvår. Och det är så sorgligt att huset står där övergivet under hela vintern. Men så är det när man har stuga på en ö och är lite osäker på isen.

Men vi får hoppas att det fina höstvädret håller i sig ett tag till. När vi landade i Stockholm på eftermiddagen var det mulet och lite regnigt men när vi kom hem till oss sken solen igen.

Hoppas du får en skön helg!

Kram Ninni

2009-09-16 @ 20:39:42
URL: http://piona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0