Pö om pö


Utanför fönstret har det blivit höst. Temometern visar bara några få grader och lönnen sprakar i gult och rött. Det var inte så många dagar sedan jag gick strumplös till jobbet och nu medan jag legat här sjuk, har sommaren försvunnit och hösten gjort sitt intågande. Jag märkte inte riktigt när det skedde, nu är den bara här, hösten. Precis så som mina händer plötsligt inte är unga längre utan använda och skrynkliga inte alls så där släta som förr. Jag märke inte den förvandlingen heller, såg inte när det skedde. Kanske är jag ouppmärksam eller så beror det på just det, att det kommer gradvis, ingen stor omvälvande förändring i sig utan smygande lite pö om pö som så mycket här i livet. Nu hoppas jag på att den här envisa förkylningen ska ge sig av, inte pö om pö utan plötsligt och på en gång.


 


Kommentarer
Postat av: Mumin

Vilken vacker höstbild du har fångat! Ja du visst syns det att man börjar bli gammal när man tittar efter, men så är det ju.........hoppas att du blir frisk snart! Kram Mumin

2009-10-02 @ 13:19:11
Postat av: Znogge

Lustigt nog tyckte jag att hösten kom över en natt och det märktes tydligt men jag har förändrats pö om pö... Vissa steg märker man tydligare medan andra smyger sig på. Nästan obemärkt!



Krya på dig snabbt och ha en fin helg!

2009-10-02 @ 15:32:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Hej!

Just så är det med åldrandet, det kommer pö om pö och så plötsligt en dag när man tittar i speglen så undrar man vad som hände, hur kunde det gå så fort. Funderar på att skaffa en frostad spegel eller så kanske jag inte ska stå så nära och syna varje veck och rynka.

Hösten kom nog med buller och bång över en natt, vi har haft vår första frostnatt och nu syns det verkligen att hösten är här.

Ha det bra

Kram

2009-10-03 @ 12:08:34
URL: http://www.camillasfoto.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja så är det helt plötsligt upptäcker man att nåt har hänt..haha



Usch då är du sjuker va trist..se till att kryapådej nu..stor kram

2009-10-03 @ 12:09:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Åsa!

På tal om åldrande så tycker jag det är vackert med människor som åldras med värdighet. Som bär sina rynkor och knotiga fingrar med stolthet. Stolthet över att de levt ett rikt liv och är fulla utav livets kunskap. Sådan kunskap som ingen kan läsa sig till...

Krya på dig Kersti!

2009-10-03 @ 16:27:43
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Ninni/fotografia

Vilken fin höstbild med både detaljer på nära håll och helhet på avstånd.Det där med åldrandet...inte är det så kul att upptäcka alla rynkor som kommer. Även om jag också tycker att det är fint när människor vågar åldras naturligt och vägrar skönhetsoperationer(något jag ALDRIG skulle överväga)

Men...det gäller ju på andra det ;)Själv vill man ju vara ung och se ung ut. Lika ung som man känner sig.

Hoppas förkylningen ger med sig nu!

Kramar Ninni

2009-10-03 @ 19:06:35
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Camellia

Det är något tragiskt över höstar, och samtidigt också väldigt vackert. Det där med att bara det unga är vackert är nys, det är bara vackert på olika sätt. Ändå, tänk om maänniskan skulle få ny hud varje vår, som träden får nya blad...

Postat av: I ngegerd

Mmmm, lite ny hud vore ju inte så dumt, särskilt på armarna. Det kom väldans plötsligt den där sladdriga rynkigheten, såg det plötsligt då jag låg och läste en bok i sängen. Men läsa går ju bra ändå, som tur är.

Mår Du något bättre nu? Du har väl inte drabbats av influensan? Hoppas Du snart mår toppen igen!

Postat av: Paula

Vilken fantastisk höstbild du har fotat! Jag har njutit i fulla drag av hösten under september och fram till igår. Nu väntar mera regniga dagar, färre löv i träden, frost på morgonen, men jag gillar förändring, jag gillar väderomslag, jag gillar våra årstider.

Hoppas du får en fin ny vecka/Kram

2009-10-04 @ 20:54:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: nässelblom & choklad

Tack för kommentarer hos mig. Jag hinner inte med att kika in så ofta som jag vill. Försöker skärpa mig och inte sitta vid datorn sent på kvällarna och få nattsömnen förstörd...då räcker inte tiden till. Det är som du skrev alldeles för få timmar på dygnet. Underbar höstbild, vinkeln är så fin. Hösten kom kanske smygande, men kylan kom alldeles för hastigt. Burr, vad kallt det blivit. Nog är det så att alla åldrar är vackra på olika sätt, men de flesta vill se unga ut. Jag tror att vi matas med alldeles för mycket sådana bilder. Till och med 25-åringar har komplex för att de är "så gamla". Det här ämnet kan utvecklas hur mycket som helst, men kanske inte just nu... Hoppas verkligen att du blir bra nu genast! Snygg dessert sonen fixade - bra jobbat att klara den utmaningen!

2009-10-04 @ 23:01:00
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: matte

ja på en vecka var det slut med strumplösa fötter. Sandalerna står i garderoben och väntar på våren. Fin bild!

2009-10-07 @ 12:00:28
URL: http://femtinio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0