Nyfiken


Mina barn kallar det nyfikenhet, jag kallar det intresse. Jag är intresserad av människor, det är därför jag alltid ställer så många frågor till människor jag möter. När jag slår upp orden i ordboken kan jag läsa att intresserad är någon som har intresse för något och är man nyfiken är man angelägen om att få veta hur saker och ting förhåller sig. Så jag är alltså intresserat nyfiken skulle man kunna säga.
En sak som jag är väldigt nyfiken på det är dig, du som läser det här. Några känner jag och vet vilka det är. En del lämnar spår i form av kommentarer. Många lämnar spår på kartan och i besöksstatistiken men långt ifrån alla. Därför är jag väldigt intresserad av vilka ni andra är, alla ni som bor i Norge, Eskilstuna, England eller Sundsvall eller på någon annan plats när eller fjärran. För ni är ganska många som smyger in här och läser utan att göra så mycket väsen av er.  Om ni vill kan ni fortsätta att smyga, det är helt okej, men det vore väldigt skoj att veta.





Kommentarer
Postat av: Åsa!

Nog blir man lite nyfiken på dessa anonyma besökare!

Du har en award att hämta hos mig.

2009-11-25 @ 21:07:11
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: LH

Jag är helt ny på din blogg. Jag läser med intresse.

2009-11-25 @ 21:25:29
URL: http://bagatallerna.blogspot.com
Postat av: Ninni

Men mig behöver du ingen presentation av..



Nu är vi hemma efter vår fantastiska semester.

Kram kram

2009-11-26 @ 09:46:48
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Mumin

Mig behöver du ingen presentation av heller, men jag håller med dig, alla nyfikna som smyger in och vet precis vem man är och inte ger sig tillkänna, det var därför jag skaffade lösen. Kram på dig!

2009-11-26 @ 10:58:09
Postat av: Mumin

Mig behöver du ingen presentation av heller, men jag håller med dig, alla nyfikna som smyger in och vet precis vem man är och inte ger sig tillkänna, det var därför jag skaffade lösen. Kram på dig!

2009-11-26 @ 11:08:24
Postat av: Camellia

Jadu, vänta bara tills du träffar mig.....;-)

Postat av: Znogge

Nyfikenhet och intresse är två olika saker i mina ögon! Nyfikenhet kan vara ett ord med negativ klang, den snokande nyfikenheten men samtidigt så innehåller ordet också upptäckarlust och viljan att veta!



Men visst undrar man över en del...



Kram!

2009-11-27 @ 06:32:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: matte

Nyfiken måste man vara :)!

2009-11-27 @ 13:53:01
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ja, mig behöver du nog ingen presentation av - depparkajsa på Himlastigen! Eller jag menar... före detta depparkajsa! Nu är det ju nytt liv som gäller...

Det är lite märkligt att vissa ord stämplas för att gälla med negativa, respektive positiva, förtecken. Ordet nyfiken kan ju faktiskt vara både och...



Varm varm kram...

2009-11-27 @ 20:22:40
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inkan©

Jag tänker också så där- om alla besökare ville lämna fotspår... men jag läser ju själv bloggar utan att alltid visa av att jag gjort det.

Fast min blogg är nog för smal eller ?

Jag har ju sett att många har 10-20-30 kommentarer. Men en del verkar ha den kontakten i st f att mejla varandra. "skriv hos mig så skriver jag hos dig"



Själv älskar jag att läsa bloggar som ger både tankar och reaktioner utöver det vanliga. Som t ex din. Och nyfikenhet och intresse på/för människor, och kanske efter något nytt och spännande - det är precis i min smak!

Jag menar det vanliga vardagslivet är väl ganska lika hos många: handla, krama barn och städa samt titta på TV... so what?



Ha en fin helg!



2009-11-27 @ 23:12:43
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jag är oxå nyfiken av mig. De som säger att de inte är nyfikna tror jag ljuger eller så kanske de är självupptagna och tycker att de själva är jordens mest intressanta eller nåt kram Tingeling

2009-11-28 @ 00:36:25
Postat av: I ngegerd

Jag kommer att tänka på böckerna om Nicke Nyfiken! Hos barn är nyfikenheten en positiv egenskap, men det är den inte alltid hos vuxna. Jag är själv också nyfiket intresserad av det mesta. Det är kanske medfött? Eller förvärvat?

Trevlig helg!

Postat av: Nässelblom & choklad

Det är en liten skillnad det där, skulle nog själv också kalla mig för nyfiket intresserad. Nyfiken är lite negativt ibland, men egentligen tycker jag att så länge det inte går över i snokande är det mest en positiv egenskap. Det handlar ju om att behålla en massa pigghet och livslust på något sätt....Jag bor i Stockholm, men har ändå mitt hjärta i väldigt mycket i naturen och på landet i Hälsingland. Vi har ju till och med träffats en mysig dag på Blå Porten! Tycker mycket om att läsa dina tankar och funderingar och att titta på dina bilder.

2009-12-02 @ 10:37:57
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Fia

Hej, hej, vi har ju också träffats och bor inte så himla långt från varandra :)

Jag kan också undra vilka som har varit och hälsat på, de dagar man har en himla massa besök. Det vore spännande med kommentarer från besökare som aldrig har lämnat ett spår.

2009-12-02 @ 21:56:18
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Staffan H

Mig och min blogg känner du ju till och att jag är en nyfiken person på mitt sätt är inte heller någon större hemlighet. Tiden vill inte alltid räcka till för att regelbundet besöka alla bloggar jag tycker om eller kommentera där, men hellre någon gång ibland än inte alls resonerar jag.

2009-12-05 @ 11:16:55
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Monica Pizanias

Jag hittade din blogg via Nya äventyr . Som ganska okunnig på datorer har det tagit mig tid att hitta en del trevliga "bekanta" , vad är man egentligen när man umgås per dator?-

Själv bor jag i Grekland och skriver lite på Kalimera.se men har ingen "egen" bloggsida. Det är roligt att läsa om hur folk har det på olika hörn av jorden!

2009-12-07 @ 14:50:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Ingabritt

Hittade hit idag första gången tack vare att du lämnade en kommentar hos mej.Alltid lika roligt att hitta till nya trevliga bloggar! Det där med att vara intresserat nyfiken tycker jag låter jättebra, sån är nog jag också...

2009-12-23 @ 08:18:48
URL: http://greklandnu.blogspot.com
Postat av: Ulla Wennberg

hamnade här efter att ha klickat på din kommentar till Eva Ström (en av mina favoritbloggare)! jag är också en sån där nyfiken person som börjar fråga ut folk...

2009-12-25 @ 12:28:03
URL: http://yllemor.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0