Sommarlov



Efter en hektisk vårtermin som bara tycktes snurra fortare och fortare så är det nu här, sommarlovet. Det är lite svårt att förstå att det faktiskt är så. Sommarlov låter som sand mellan tårna, varma bad och ständigt blå himmel. Ute har det känts lite mer som höst än sommar även om kaprifolen gör sitt bästa för att skapa sommarkänsla genom att sprida väldoft under mina kvällspromenader med hunden. Men jag har sommarlov vare sig solen lyser eller ej, det är ett faktum. När ”Den blomstertid” tonat ut, det sista telefonsamtalet var avklarat och journalfört och jag lämnar arbetet och kliver ut i sommaren känns det tomt och overkligt. Helt plötsligt känner jag mig helt dränerad på all energi. Det brukar vara så och det tar ett tag innan jag kommer ifatt mig. Men jag har ju några veckor på mig så det finns ingen som helst anledning till oro.




Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till ett välförtjänt lov! Du hinner säkert vänja dig och få in den rätta lovkänslan. Här har vi avslutning först på torsdag och sedan arbetar jag måndag tisdag. Men därefter så...

2009-06-09 @ 21:59:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Vad skönt det låter! Även om du känner dig trött och utarbetad så är det en skön känsla att veta att man har en riktig långledighet framför sig.

Hoppas att vädret blir lite bättre!

Må så gott!

2009-06-09 @ 22:28:29
URL: http://piona.blogspot.com
Postat av: Åsa!

Det lät verkligen helt underbart skönt! Värmen kommer nog iår också får vi tro.

2009-06-10 @ 08:19:10
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0