I kroppen


Orden finns där och de är mina egna. De har sin hemvist djupt inne i mig och är resultatet av allt jag samlat på mig under resans gång. De finns på en plats dit jag inte alltid hittar. Det är så förvånande, hur de kan dyka upp från, till synes ingenstans, hur de kan ligga där gömda i mitt inre utan att jag har en aning om dem?
Det är med dem som med allt det där andra som jag också släpar runt på, Hypofys, Amygdala och Tallkottkörtel. De finns där också, i mig. Sällan eller aldrig ägnar jag dem en tanke Trots det jobbar de oförtrutet vidare dag efter dag. Ibland känns det lite skrämmande, att min kropp agerar helt på egen hand. Att det händer saker i den utan mitt uttryckliga medgivande. Som om jag inte hade med saken att göra. Tänk om man hade ett litet titthål så man åtminstone kunde kika på dem emellanåt.




Kommentarer
Postat av: Ingegerd

Javisst är det mycket som försiggår i vårt inre, helt utan egen kontroll. Det autonoma systemet heter det visst. Skulle nog bli jobbigt annars, oj, nu har jag glömt att hjärtat ska slå! Det går ju inte att ha det så. Men det vore bra att kunna styra bort värk och andra otrevligheter ut ur kroppen.

Postat av: annemarie

Väldigt väldigt insiktsfullt. Underbara du, Anne-Marie

2009-06-28 @ 10:34:02
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Znogge

Fast med tanke på hur mycket man har att göra kan det vara skönt att inte behöva tänka på allt ;-)

2009-06-28 @ 18:15:47
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa!

Dina tankar och ord är så kloka Kersti, när jag läser vad du skriver tänker jag ofta att "precis så är det ju, varför har jag inte tänkt på det på detta viset?"

Önskar dig en finfin vecka!

2009-06-29 @ 01:05:55
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja mend e tär väl skönt att allt funkar utan att du ska behöva tänka på det!



Önskar dig en riktigt fin dag..kramen

2009-06-29 @ 07:32:31
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du tänk vad kroppen jobbar utan att man behöver tänka på det.....visst är det fantastiskt....du har dina små funderingar och jag gillar dem:) Kram Mumin

2009-06-29 @ 16:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0