Utmaningar


Jag har fått flera utmaningar den första är från Åsa på Gotland. Hon vill att jag skriver sju sanningar om mig själv. Jag har gjort det förut men här kommer några fler, ni som känner mig väl kan hålla med eller protestera.
 
1. Jag har ett stort behov av att vara ensam. När det blir för många och för mycket blir jag stingslig och på dåligt humör.
2. Jag är väldigt personorienterad, nyfiken skulle mina barn säga. De tycker att jag skulle ha blivit spion, eftersom jag noterar och lägger märke till detaljer. Själv kallar jag det att jag bryr mig om.
3. Om saker runt mig blir jobbiga är jag inte den som ligger sömnlös, tvärt om, jag sover dygnet runt. Det kan vara nog så besvärligt.
4. Jag gillar choklad i alla former, helst mörk.
5. Jag kan sy, väva, sticka och tova men är ganska dålig på att virka.
6. Är vänsterhänt, den enda i släkten vad jag vet.
7. Jag är under medellängd (152 cm )men kompenserar det genom en man som är nästan två meter. Gissa om det ser kul ut när vi går tillsammans men är praktiskt med en som når högt upp i skåpen.

Znogge ber mig lista fem saker jag inte kan vara utan. Min lista blir så här:
1. Min familj måste bli det första.
2. Det andra blir mat. Att äta, laga och prata om mat är något vi gör i min familj och som betyder väldigt mycket för mig.
3. Böcker kommer sedan. Jag är, som jag ibland säger, en nästan patologisk läsare, tror inte att jag skulle kunna leva en dag utan böcker.
4. Musik kommer sedan. Att lyssna på, att spela och att sjunga ger en extra dimension till tillvaron.
5: Sist men inte minst datorn som gör att jag kommer i kontakt med så många fantastiska människor. Den gör att jag kan plugga digital bildhantering på distans. Och hålla kontakt med mina vänner långt borta på ett enkelt och snabbt sätt.

Allra sist av alla utmaningar är det Nässelblom & Choklad som ber mig visa den sjätte bilden i den sjätte mappen. Det blir en bild som får mig att längta till sommar. Se humlan och känn doften av lupin.

Sen ska man ge utmaningarna vidare till ett antal bloggare men jag väljer att ge dem vidare till dem som har lust.


Kommentarer
Postat av: Znogge

Tre utmaningar i en, det var inte illa det! Tänk att jag själv glömde bort böcker. Det som verkligen är så nödvändigt underbart! Nästan så jag skäms...

Kram!

2009-02-06 @ 21:17:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anna of sweden

Hej kära pingpongkollega! ;)

Kul att ha hittat hit!

2009-02-07 @ 02:59:18
URL: http://annasweden.blogspot.com
Postat av: Anne-Marie

Hmmm - tänk att våga skriva att man behöver ensamheten - för det gör man. Jag trivs i den också. Men vi talar alldeles för sällan om att det är så.

Kram A_M

2009-02-07 @ 08:40:19
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: matte

Kul läsning :) .. praktiskt med en lång man, det har jag med. Håller med om att det är väldigt bra när man inte når upp i skåpen!

2009-02-07 @ 21:06:51
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag är också vänsterhänt, då ska man visst vara konstnärlig, ingenting jag har märkt av...

2009-02-08 @ 02:06:58
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vänsterhänt är jag med Ha en bra söndag kram Tingeling

2009-02-08 @ 13:25:00
Postat av: Mumin

Jaha då vet man lite mer om dig......kul det här...får se om jag antar utmaningen. Kram ha det gott! Mumin

2009-02-08 @ 15:16:03
Postat av: Elisabeth

Jag brukade skämta med SE, och säga... "man skulle kunna starta ett 3:e världskrig omkring dig, och du skulle inte bry dig ett dugg... bara snarka vidare!"

Lite lik dig, kanske?



Varm kram..

2009-02-08 @ 19:46:38
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: nässelblom & choklad

Det var en underbar sommarbild som låg på den platsen i ditt arkiv. En ovanligt enkel utmaning att lösa måste jag säga. Jag har också ett antal utmaningar som ligger och väntar på att bearbetas. Det är kul att läsa dem hos andra, men ibland svåra att hinna med själv. Kul att läsa dina svar. Ha en bra vecka!

2009-02-09 @ 09:49:56
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Paula

Hej! Känner dig inte, men det du skriver stämmer bra med min uppfattning om dig, inte mycket som direkt förvånar. Jag har med åren fått större och större behov av ensamhet, jag har helt enkelt lärt mig att tänka! Och för att göra det behöver jag lugn och ro, att reflektera över saker, att fundera över saker och att kanske också fatta beslut.

Utan böcker skulle jag inte heller kunna vara, "ler" just nu är mitt problem att alla böcker jag beställt på biblan kom samtidigt, och gör det omöjligt att hinna läsa alla inom utsatt tid. Dessutom får man bara två veckors lånetid på nya begärliga böcker, suck

Alltså har jag ett problem, ett väldigt litet problem, men det måste lösas. Jag måste helt enkelt välja, prioritera och ställa mig på nytt i kön för de jag inte hinner med. Klokt beslut va? Hihi

Ha det gott

2009-02-11 @ 20:55:03
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0