Den ni väntar passerar inte förstäderna


Bodil Malmstens senste bok heter De från norr kommande leoparderna. Jag tycker om den titeln. Ännu mer tycker jag om att jag vet att det är en rad ur en dikt av Werner Aspenström. Att jag vet de får mig att känna mig lite utvald, som om vi delade en hemlighet Bodil och jag.  Naturligtvis vet hon ingenting om att jag vet och naturligtvis är det fler än jag som har den kunskapen, så någon vidare hemlighet är det inte. Men det  spelar ingen som helst roll. Det är precis så som någon klok människa sa en gång för länge sedan, känslor är en sak, förnuft en annan. Och jag, jag passerar inte förstäderna, jag stannar där i Enskede närmare bestämt. Om man ska vara petig (och det ska man) så är det inte en förstad utan en av stadens stadsdelar.





Kommentarer
Postat av: Åsa!

Och borta är det där gråa trista ljuset, tänk vad lite (?) snö kan göra!

2009-12-22 @ 11:44:20
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Mumin

Härligt med massa snö och nu till jul också......tänk Globen....den ser du hemifrån....va kul...där har jag faktiskt varit. Kram och en god jul!

2009-12-22 @ 14:20:31
Postat av: Madonnan

Hej,



Jag vet att jag har läst någon bok av henne och den var både gripande och bra, men lite mörk.

Så fiffigt att känna igen sig och visst är svenska författare läsvärda!



Passar på att önska dig en riktigt God Jul!



Kram från Madonnan

2009-12-22 @ 19:37:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/506madonnan
Postat av: Elisabeth

Mmm.. och jag tänker ett tänk; varför går de så sällan på bron samtidigt, den där känslan och förnuftet? Jag menar, det måste ju finnas ett tänk bakom det också...?



Varm julkram, min kloka vän...

2009-12-22 @ 21:56:36
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0