Vilse i våren


Vilse i våren. Ja just så känner jag mig nu. Eller så är jag bara vilsen för att jag råkat på en helt obokad dag. En dag som jag kan fylla med precis vad jag vill. Och då, när detta fantastiska, oerhörda ligger där famför mig så förväntansfullt som en slingrande landsväg fylld av möjligheter,  då vet jag inte vad jag vill göra av den. Det är nog därför jag känner jag mig vilsen och osäker. En slags prestationsångest, att inte slarva bort den här möjligheten. Det är så dumt. Så istället för att fundera tar jag min tekopp och min bok och sätter mig i solen och låter tiden gå och ljuset fylla mig.



Kommentarer
Postat av: Camellia

Vilken tillfällighet, jag har också en dag "över" (och här i England firas inga Valborg), hade vi varit lite närmare hade vi kanske kunnat ses över en fika. Fast så är det ju den där konstanta listan över saker som borde göras...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0