Svårt


Jag skrev ett inlägg för ganska många dagar sedan som jag tänkte illustrera med ett vackert fotografi. Jag såg precis framför mig hur det skulle se ut, himlen, färgerna ja hela kompositionen var helt färdig inne i mitt huvud. Det krävdes en del förberedelser för att det skulle bli så som jag tänkt. För det första måste det vara en vindstilla solig dag och sedan måste rätt utrustning införskaffas och blandas ihop.  Idag var utrustningen på plats och vädret strålande så full av tillförsikt skred jag till verket. Assisterad av yngsta dottern som blåste allt vad hon orkade på min befallning, fotograferades såpbubblor för kung och fosterland. Om dottern var lätt att regisera så var bubblorna desto svårare. De flög inte, de flög bort för fort, de gick sönder och kletade ner kameran, ja kort sagt de blev inte alls så där som jag tänkt och planerat.  Inlägget får vänta till den perfekta bilden är klar och ni får nöja er med en helt annan såpbubbelbild.




Kommentarer
Postat av: Znogge

Den bilden går inte av för hackor! Men dina inlägg har ju alltid bilder som verkligen illustrerar dem otroligt fint. Man märker att du lägger ned tid på den "detaljen"!

2009-04-04 @ 21:51:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Jag förstår precis hur du tänkt dig och det kommer att bli kanon när rätta tillfället kommer. Bubblan på bilden bland löven blev ju annorlunda och spännande.

2009-04-05 @ 06:50:44
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Jag är barnsligt förtjust i såpbubblor! Hoppas dottern orkar med en session till så det blir som Du tänkt Dig. I London hände det att någon blåste såpbubblor så de krockade med fönstret på bussens övre plan där vi satt. *Det var jättefestligt!

2009-04-05 @ 07:55:10
Postat av: Ingegerd igen!

Det första intrycket av Din bild, innan jag scrollat ned vet Du vad det var? Jo, en nyfödd valp i sin fosterblåsa.

2009-04-05 @ 07:56:16
Postat av: Åsa!

Såpbubblor som det speglar sig i, med vackra färger... Men din såpbubblebild är minst lika vacker, och ovanligare!

2009-04-05 @ 07:56:43
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vacker bild

Nu blev jag oxå sugen på att fotografera såpbubbler

Det hr jag aldrig gjort få bli en vacker dag Ha en bra dag kram Tingeling

2009-04-05 @ 10:12:48
Postat av: Mumin

Det var väl en jättefin bild som du fångat....ha ha ja blåsa såpbubblor är kul! Kram Mumin

2009-04-05 @ 15:01:22
Postat av: A

Det är en vacker bild, den gör mig väldigt nyfiken på det där inlägget som fick vänta. /A

2009-04-05 @ 16:49:57
URL: http://somgjorda.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Vilken vacker och talande bild... för mig blev det bilden på den bubbla som jag sitter lite i nu.



Varm kram... alltid!

2009-04-05 @ 19:27:12
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ninni/fotografia

Men man kan ju ända inte säga att den är misslyckad även om den inte överensstämmer med din inre bild. Bättre lycka nästa gång! Vi väntar med spänning...

Kram Ninni

2009-04-06 @ 15:26:50
URL: http://piona.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0