Utmaning


Visst är det så att man blir lite nyfiken på varandra, nyfiken på vilka som finns där bakom orden på de bloggar man läser.  Själv gillar jag att vara lite osynlig men nu när det kom en utmaning från Den motsträviga trädgårdsdesignern tänkte jag att jag skulle skymta fram så där lite lagom.

Så här är
Sju objektiva sanningar om mig:
1. Jag bor fortfarande kvar i samma lägenhet som jag flyttade till när jag precis fyllt 18 och hade ett år kvar på gymnasiet Hyran var då 500 kr i kvartalet. Lägenheten har utökats så den nu är fem rum mot ett som det var från början. 
2. Jag är fjärde generationen som bor i den här bostadsrättsföreningen. Mina barn är alltså femte generationen. Tycker att jag med rätta kan säga mig höra till.
3. Jag har jobbat med barn och ungdomar på olika sätt hela min yrkesverksamma tid förutom några månader då jag arbetade inom geriatriken. Nu arbetar jag som arbetsterapeut inom habiliteringen.
4. Jag fick fast anställning som fritidsledare i slutet på sjuttiotalet utan att ha satt min fot på en fritidsgård tidigare och utan fritidsledarutbildning. Jag skulle dessutom starta upp en helt ny fritidsgård och min kollega slutade efter bara några veckor. Det var tufft men också väldigt roligt och otroligt lärorikt.
5. Jag har varit på scoutläger i Norge på 60-talet och förätit mig på fiskbullar.
6. Jag kunde läsa innan jag började skolan. Jag lärde mig själv på något sätt, vet inte hur. Däremot är jag inte så bra på att räkna.
7. Jag kan spela tvärflöjt och jag kan kompa de vanligaste visorna på gitarr. Och så sjunger eller nynnar jag nästan jämnt. Mina barn tycker att det är väldigt pinsamt.

Sju subjektiva sanningar
1. Jag försöker att alltid se poitivt på tillvaron.
2. Är lite lat men lyckas dölja det för det mesta.
3. Är nästan sjukligt förtjust i efterrätter.
4. Tycker att det är som meditation att laga mat, om jag får vara ifred och göra det på mitt sätt.
5. Är inte särskilt prylfixerad utom när det gäller böcker som jag helst vill äga. Det börjar bli trångt i hyllorna.
6. Jag är inte så duktig på att få saker att växa, antingen anpassar de sig till det bistra klimatet här hemma eller så dör de. Men jag har några trotjänare som hängt med i över 30 år. Ett ödesträd (Clerodendrum) och en porslinsblomma båda blommar ständigt år efter år. Och jag har ett kryddland på torpet där de mesta överlever. Jag ska försöka anlägga en köksträdgård i sommar. Kanske att det kan lyckas.
7. Är så förtjust i böcker att jag inte kan gå förbi en bokhandel eller ett bibliotek utan att gå in.

Den som vill kan anta utmaningen.
Skriv gärna en kommentar om ni gör det så jag kan gå in till er och läsa, nyfiken som jag är.




Kommentarer
Postat av: tingeling

Okey !

Det var kul att få lära mig lite mer om dig kram tingeling

2008-11-13 @ 21:53:53
URL: http://tingelingtingeling.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men det var ett kul grepp att både ha subjektiva och objektiva sanningar. Om det nu finns några sådana...



Så kul att ni har bott så många generationer i samma bostadsrättsörening. Det måste tyda på trivsel och kvalitet!



Kram och god natt

2008-11-13 @ 22:51:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camellia

Hej, tänk, jag gissade att du jobbat med barn och ungdomar - det var kanske ekot av det där underbara ungdomar/kastanje-inlägget som fick mig på spåret. Om du kompar, så sjunger jag gärna de vanligaste visorna... ;-)

Postat av: Åsa!

Kul att du gav oss en liten inblick! Porslinsblommor är mycket vackra!

2008-11-14 @ 10:27:40
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

En varm kram i tanken... och en varm känsla i hjärtat: Tack för att du finns, min vän!



Var rädd om dig...

2008-11-14 @ 13:45:43
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Mumin

Just så känner jag dig tror jag som du berättar....kram vännen! Mumin

2008-11-14 @ 16:56:52
Postat av: Ninni

Subjektiva och objektiva!



Kul läsning ja det där med böcker visste jag ju redan, men övrigt var nytt!



kan man föräta sig på fiskbullar?? Jag äter dom inte överhuvudtaget..URK!!



Jag älskar din bild..Mmmmmmm stenar i vatten!



Ha en skön fredagskväll..kramen



2008-11-14 @ 18:07:16
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: annemarie

Uppgiften var långt svårare än jag trodde. SÅ lätt att bli subjektiv. Kram A-M

2008-11-15 @ 13:14:25
URL: http://annemariekorling.blogg.se/
Postat av: Lilla B

Kul läsning, speciellt uppdelningen i objektivt och subjektivt!

2008-11-15 @ 15:57:47
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Fia

Det var ett kul grepp att ha både objektiva och subjektiva sanningar. Roligt att få veta lite mer om bloggkompisarna!

2008-11-16 @ 10:22:31
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Paula

Trevlig läsning, en del har jag gissat mig till en del hade jag ingen aaaning om!

Nåväl, jag har svårt för såna utmaningar för jag tycker jag är så väldigt ordinär. Men, frågar man dottern så tror jag det kryper fram både den ena och den andra sanningen om hennes mor...

Ha en jätteskön vecka/Kram

2008-11-16 @ 15:35:35
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ma



Tänk att porslinsblomman härstammar från en

planta som din morsfarfar fick av en god vän.

Blomman har några år på nacken. Kanske man inte

kan säga så om en växt,men gamla anor har den.

Ma

2008-11-22 @ 14:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0