Mobiltelefon


Jag har haft min mobiltelefon i mer än fem år.  För fyra år sedan tappade jag den. Efter en tid kom det upp en lapp i tvättstugan med texten: Mobiltelefon upphittad på komposten. Jag visste att jag inte tappat den på komposten så jag tog inte kontakt med grannen som skrivit lappen.  En dag var min man nere i tvättstugan och fick syn på lappen. Han visste inte att jag inte tappat den på komposten så han tog kontakt med grannen. Det var min mobiltelefon som jag hade tappat på komposten. Tänk så lite man vet.
*
Det är en fantastisk mobiltelefon. Man kan ringa och ta emot samtal med den och så kan man skicka och ta emot sms. Det finns visst några spel också men jag har aldrig provat dem.  I onsdags lärde jag mig (av min yngsta dotter, hon är 11 år) att jag kan skicka smileys, jag hade inge aning om att det gick. I vissa avseenden är jag en riktig teknik dinosaurie, har ingen aning om någonting. Men jag har egentligen aldrig haft något behov av att skicka smileys så det är kanske därför. Jag är så gamaldags att jag tycker det viktigaste är att man kan använda telefonen för att ringa med. Ja och så är det bra om det är stora och tydliga siffror så att jag ser att slå rätt nummer. Jag inser att barnens och mina kravspecifikationer när det gäller telefoner ser lite olika ut.


image247



Kommentarer
Postat av: Annas pytt

Ja, stora knappar är bra...:-)) Typiskt vuxenvarning! Anna

2008-03-07 @ 06:39:53
Postat av: Znogge

Mitt tekniska kunnande/intresse är inte så stort så även om min telefon har finesser så använder jag sällan dem. Lite dumt kanske men det viktiga för mig är att kunna ringa och skicka sms. Det räcker!

Sonen ska vara borta 5 månader, bland annat över julen och sin 20-årsdag! Suck...
Kram och ha en fortsatt bra början på helgen!

2008-03-07 @ 15:00:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anki

Om några år finns det säkert komposterbara mobiltelefoner.
Kommer ni ut till påsk?
Kram!

2008-03-07 @ 18:17:36
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Ninni

Haha har du klarat dig utan i alla år då??

Kramen

2008-03-08 @ 15:06:22
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Anonym

Mobilen må hamna i komposten... orden får mylla att gro i. Anne-Marie

2008-03-08 @ 22:09:45
Postat av: ylle

He he, delar absolut Din inställning, en mobil ska man kunna ringa med och skicka sms. Punkt. Förstår inte nutidens behov av att maila, titta på 2 centimeters teve mm mm. Men jag är väl liksom Du en "teknisk dinosaurie"? Vilket jag i viss mån är stolt över.....

2008-03-13 @ 06:32:14
URL: http://sammie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0