Hårfundering


Av en tillfällighet befinner jag mig på restaurant.
Det är lite efter lunchtid men lokalen är fylld av folk.
Jag gissar att de flesta går på gymnasiet som ligger alldeles nära.
Det är många unga kvinnor, jag räknar till fler än tjugo.
Jag noterar att alla, utan undantag har långt hår.
Inte ens halvlångt utan riktigt långt.
Är inte det konstigt?
Kan det vara så att fattiga studenter inte har råd att gå och klippa sig?
Men då skulle även männen, pojkarna ha långt hår.
De har de inte.
En del är rakade och andra har halvlångt hår. 
Ingen av männen just här har riktigt långt hår.
Jag undrar varför.

image248
Håriga valmoblad



Kommentarer
Postat av: thord wiman

Hej Kersti!

God fortsättning på övergången in i vardagens många bestyr!
Ditt grönt saftiga foto - tänkte på en dikt.

Grönt! Gott,
friskt, skönt vått!
Rik luft, mark!
Ljuvt stark,
rik saft,
stor kraft!
Friskt skönt
grönt
grönt!

Gustaf
Fröding (1860-1911)

2008-03-24 @ 22:44:32
Postat av: Annemarie

Här kammar du hem ett och annat. Du vackra, hälsar Anne-Marie

2008-03-25 @ 08:30:27
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Znogge

En ganska kort page hos mig men så är jag ju inte student längre;-))
Ha en fortsatt bra dag!

2008-03-25 @ 13:49:26
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0