Sportlov


Sportlovsvecka i Enskede. Ingen snö i sikte. Det regnar och det regnar.
Mina punkare (ja man kan säga att de har förökat sig) ägnar sig åt annat än vintersport.
De odlar sovandets ädla konst, i alla fall på dagarna.
På jobbet går det i lite lugnare tempo nu när skolhuset nästan helt är tömt på barn.
Det är riktigt trivsamt att arbeta när andra är lediga. Man hinner mer trots att man tar det lugnare, är inte det konstigt. Men kanske är det så att själva stressen gör att det blir mindre gjort.
Jag har också unnat mig ett minisportlov. En ledig måndagseftermiddag som ägnades åt att odla min och äkta makens relation, på så sätt att vi gick på krogen och åt lunch.
När barnen var små och mannens och mitt förhållande reducerades till att vara någon slags sambandscentral, där det enda vi kommunicerade var vem som skulle lämna eller hämta på dagis började vi "dejta".
Det gick till så att vi ungefär var tredje vecka bokade in en fredag med varandra. Vi tog semester eller kompledigt. Varför spara all ledighet till sommaren när det var här, nu mitt i vardagen vi behövde mötas. Det var strängt förbjudet att tvätta, handla eller göra annat nyttigt denna dag, det skulle vara en dag för bara oss.
Vi lämnade barnen och sedan gick vi på stan, eller i skogen. Såg kanske en utställning eller gick på bio. Åt en god lunch och hämtade sedan barnen framåt eftermiddagen. Med åren och med maken arbetande på annat ort har vi tappat bort det här. Men nu när han är åter i staden så har vi så smått tänkt ta upp det igen.
Inte för att vi har barn som behöver hämtas och lämnas längre, men för att det aldrig är fel med lite tid med varandra.

image242
Punkare i snö



Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Så väl och smart genomtänkt. Jag gillar dina punkare. De är häftiga.

2008-02-28 @ 00:42:28
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Znogge

Så klokt att göra som du och maken gör! Annars blir det lätt att alla stora förväntningar samlas till den kommande semestern!
Kramar och ha det bra i dag!

2008-02-28 @ 07:03:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Annas pytt

Så klokt! J, vi lever ju faktiskt här och nu...så lätt att glömma. må fint. Anna

2008-02-28 @ 07:18:07
Postat av: Nässelblom & choklad

Verkligen bra att försöka träffas och göra något trevligt tillsammans. Vissa dagar hinner man ju nästan inte prata med varandra, det finns alltid något annat som är "viktigare" typ hjälpa till med läxor, förbereda matsäck, aktiviteter, föräldramöten...........Och vid matbordet är det flera som ska samsas om pratutrymmet.

2008-02-28 @ 07:29:23
URL: http://www.nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Znogge

Tittar in så här på kvällskvisten under en paus i mitt flitiga arbete! Hoppas du får en härligt ledig och skön fredag i morgon!
Kram!

2008-02-28 @ 20:30:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Madonnan

Så bra att dejta så. Mysigt och klokt.

Ha en fin fredag:)

Kram

2008-02-29 @ 10:55:49
Postat av: Anonym

Kloka du, sänder en hälsning från ett fantastiskt Rom. Anne-Marie

2008-02-29 @ 17:50:52
Postat av: Paula

Ni var ett ovanligt förnuftigt par! Om alla gjorde som ni vore skilsmässor säkert ovanligare...
och visst kan man behöva odla tvåsamheten även när man inte har småbarn! Vi här hemma umgås väldigt tätt just nu, ibland känner jag mer att jag skulle behöva lite egen "space"...men sen kommer väl perioder när jag sitter här ensam , så har det ju varit i perioder.
Ikväll ska vi njuta av räkor o dip,ha en fin helg!

2008-02-29 @ 18:11:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: jos

Oh, jag tror det är jätteviktigt att ta sig tid för varandra, jag upptäcker att jag och jim oftast glömmer bort det där, man har varandra där hela tiden så man slutar att verkligen göra saker. Fin historia...
massa kramar
johanna

2008-03-01 @ 15:25:05
URL: http://www.hypergrafi.blogspot.com
Postat av: Ninni

Låter som en utmärkt idé att dejta..man ska vara rädda om varandra!

Vi har haft en mysig lördag..tillsammans!

Kramen Ninni

2008-03-01 @ 17:16:09
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Sylvia

Ni är väldigt kloka. Relationer måste vårdas!

2008-03-03 @ 19:12:31
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0