Om bilder



Jag tycker om att skriva mina inlägg här men nästan ännu roligare är det att hitta bilder som stämmer till mina tankar. Fast det är inte riktigt sant för det är ju båda tillsammans som jag tycker om. Inte det ena eller det andra utan den kreativa process när jag ska hitta en samverkan mellan dem. Oftast har jag orden först men inte alltid.
Till strövtåg i tanken ville jag ha en bild som skulle förmedla känslan av att sitta i ett kalejdoskop. Efter en del experimenterande hittade jag en slipad glasskål som jag fyllde med stavformade pärlor vi hade hemma. När jag höll skålen under en ganska stark lampa och tog kortet underifrån blev resultatet (efter ett otal försök) det som ni ser på bilden.
Duschbilden var lättare. Det var bara att sätta på duschen och med fara för liv och hälsa blöta ner både kamera och kläder i jakten på de rätta vattendropparna.
Ibland blir bilderna som jag har tänkt. Ibland har jag inte tänkt men bilden blir till i alla fall. Ibland blir bilden mer än jag har tänkt eller annorlunda.
Jag kan, när jag tittar på dem bli lika förundrad som när jag läser mina egna texter. Är det verkligen jag som har gjort detta.
 

image224
Glas-skålen

image225
Samma men olik

image226
Fortfarande samma men mer jul-lik



Kommentarer
Postat av: Znogge

God morgon!
Dina bilder är alltid väldigt genomtänkta och passar så bra till texterna. Därför är det alltid så spännande att titta in till dig på besök! Så spännande det kan bli bara med en glasskål fast det gäller ju att komma på det också!
Kram!

2008-02-15 @ 06:50:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ylle

Ditt bildtänk är helt fantastastiskt! Jag njuter av dem, varje gång!
kram Ylle

2008-02-15 @ 08:51:33
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: hypergraphia

Du är så rar! Jag så väl föreställa mig hur du kryper runt i duschen med kameran, galenpanna!

Tack för din vackra dikt. Gav mig rysningar av välbehag.

Kramar

2008-02-16 @ 05:32:50
Postat av: Ann

Vilken häftig idé det med glasskålen och den röda varianten blev så snygg. Jo det är alltid kul att kika in här och dina bilder är så fina

2008-02-18 @ 17:52:08
URL: http://livsbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0