Människor


Människor.
Igår träffade jag väldigt många människor. 
Både stora och små människor.
Det var människor som jag på ett eller annat sätt kommunicerade med.
Människor som jag på ett eller annat sätt påverkade
 och som på ett eller annat sätt påverkade mig.
Jag kom att tänka på att jag någonstans hört eller läst att vi i dag träffar lika många människor på en dag som man förr gjorde på ett helt år.
Om det är så är det kanske inte så konstigt att man ibland behöver en liten paus.
 En paus för att smälta och sortera alla intryck man får av alla dessa möten.
Jag tycker om att träffa människor.
Jag tycker om att vara ensam.
Det är ingen motsättning i det utan snarare en nödvändighet.

image227



Kommentarer
Postat av: Ninni

Så känner jag med..gillar människor, men att vara självvald ensam det är skönt det med!

Kram

2008-02-17 @ 09:04:12
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Znogge

Självvald ensamhet är mycket viktig för mig även om jag också tycker om att möta människor. Jag är ju omgiven av människor i mitt arbete vilket gör att ensamheten kan kännas verkligt nödvändig för att orka!
Kramar!

2008-02-17 @ 12:00:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ylle

Vi människor är som björkarna Du fotograferat där! Vi står en och en men tycker om att växa i flock. Djupsinnigt, eller hur?? ha ha ha
Ylle
(ÅÅ vad jag gillar Dina foton!!)

2008-02-18 @ 07:50:18
URL: http://sammie.blogg.se
Postat av: Görel

Vi har nog olika stort behov av att ha människor omkring oss. En del tycker om att vara bland folk jämt, andra (liksom jag) ransonerar gärna umgänget. Det innebär ju inte att man inte tycker om människor, tvärtom, men man behöver ju inte träffa alla på en gång liksom. Eller jämt.

2008-02-18 @ 08:50:24
URL: http://granivor.blogspot.com
Postat av: Paula

Efter vår flytt i somras måste jag erkänna att jag saknar sällskap! Hade ett par väninnor med vilka jag gjorde svamputflykter eller bara satt o fikade o snackade. Men nu är dom sex mil bort, och kontakten blir inte densamma. Egentligen är jag nöjd när jag är ensam, men just nu känns den inte riktigt självvald. Inga möten - ingen inspiration! Dator, teve, o radio kan inte ersätta de riktiga människorna, inte heller att åka till stan och blanda sig med helt okända människor. Jag behöver kompisar, så är det!

2008-02-21 @ 15:20:30
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kersti

Det är nog så det är, att själv vald ensamhet gör att man orkar vara mer mottaglig för sällskap men ensamhet som man inte själv har valt kan vara ödslig och tärande. Vi behöver varandra.

2008-02-21 @ 19:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0