Vad då kris i skolan?


Lyssna på P1 och programmet Kris i skolan. Lyssna alla ni som har det allra minsta intresse av den Svenska skolans väl och ve. Lyssna alla ni som liksom jag vill stötta och uppmuntra alla desa fantastiska människor som varje dag gör små underverk på sina arbetsplatser, elever, lärare och skolledare. Nog är de värda all den upmuntran vi förmår att ge dem. För ingenting kan väl vara viktigare än att de faktiskt orkar fortsätta och tillsammans forma den framtid som vi alla är så beroende av.
Det är inte i skolan det är kris, men man kan se/höra vissa brister i den yttersta ledningen.
Läs också på Anne-Maries blogg.





 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just så Kersti, med all värme om dig, anne-marie

2008-08-24 @ 17:43:22
Postat av: Fia

Tråkigt att Björklund uttrycker sig så klantigt. Jag har redan tidigare svagt förtroende för honom, och det blir inte precis bättre nu.

2008-08-24 @ 20:44:48
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: thord wiman

Hejsan Kersti, krocketvirtuos!



Ack, underbar bild - hela min småskoletid kom åter. "kunskapens äpple" - äh, vem behöver det?

Jan Björklund kanske, en hel välfylld påse. Han var pinsam att lyssna på. En surrealistisk fars! Har karl´n ingen stab som kan nyansera skolbilden för honom - läsa rätt i tabeller och statistik. Illa har han gjort alla som är involverade i den svenska skolan.

Dessutom duperat och faktiskt ljugit, sista ordet i det här ärendet är ännu inte sagt!

Hurra för grävande journalistik!!

Och "Hurra" för din blogg Kersti!



2008-08-24 @ 22:29:53
Postat av: Znogge

Här måste jag nog lyssna med tanke på vad jar arbetar med! Tack för tipset.

2008-08-25 @ 15:00:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mumin

Har inte lyssnat faktiskt men det låter intressant! Dottern min är gymnasielärare, men se det vägrar hon att jobba med, men utblidning är alltid bra att ha. Den var söt den bilden....påminner mig om när jag själv gick i skolan. Kram vännen! Mumin

2008-08-26 @ 15:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0