Första arbetsveckan


Det känns nästan som att vara ny på jobbet efter det långa sommarlovet. Samtidigt är det som om jag inte alls varit därifrån. Visst är det konstigt. Men nu är det inga latmaskdagar, det är uppkavlade ärmar och full fart som gäller. Min plan är nu att odla latmasken på fritiden och att planera in en helt arbetsfi dag i veckan, en vilodag. Till arbete räknas alla underhållsaktiviteter så som städning och tvätt, kort sagt allt som jag inte tycker är roligt. Matlagning får dispans eftersom jag ofta gillar det, hundpromenader lika så. Med en sån planering kan kanske latmasken om inte frodas så i alla fall överleva till nästa sommarlov.


Godkänd sysselsättning


Kommentarer
Postat av: Mumin

En sån jättefin vovve! Är det din? Va söt den var. Vad är det för ras? Ha det gott! Kram Mumin

2008-08-21 @ 19:44:49
Postat av: Ingegerd

Bra att Du sköter om Dig själv, vem annars? Hoppas ngn annan kan sköta tvätt och städning. Lapphunden ser ut att trivas i skogen, det gör våra också. Men oj,oj, så mycket fästingar de får, usch!

Postat av: Åsa!

Vi pratade om detta med vilodagar på jobbet. När jag var liten var söndagar vilodagar. Man gjorde inget bullrigt och man var inte med kompisar. Ändå är jag inte uppväxt i något djupt kristet hem. Det var jättetrist tyckte jag då, men nu kan jag ibland tycka att det kanske vore behövligt med den där vilodagen, då det är helt legitimt att bara vila...

2008-08-21 @ 21:18:37
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0