På jakt efter tystnad I


Jag söker mig till skogskyrkogården för stillhet och ro bara för att upptäcka att här sjuder det av liv och rörelse.
Tyst är det minst av allt. Vart man ser far motorgräsklippare omkring och kyrkogårdsarbetare är verksamma i varje hörn av kyrkogården. Jag letar mig uppåt mot minneslunden. Här byts gräsklipparnas motorljud mot det eviga bruset från motorvägen. Det lägger sig som ett filter över alla andra ljud och gör fågelsången knappt hörbar.

Jag slår mig ner på en parkbänk för att fundera ett slag. Då dränks bruset från motorvägen plötsligt av ljuden från tunnelbanerenoveringen. Mina tankar kommer av sig i gnisslet från krossad sten och stora grävmaskiner. Det går verkligen inte att tänka här så jag tar min tillflykt till bageri Bakgården.
Här i lugn och ro med en kaffe latte och en bulle kan tankarna åter vandra fritt.


image294
Meditationshöjden i bakgrunden


Kommentarer
Postat av: Annemarie

Men åh så vackert. Så vackert. Allt gott denna Valborg. Du - jag kommenterade förra inlägget men syns inte där... vad har hänt? Allt gott från din bloggvän. Anne-Marie

2008-04-30 @ 06:59:13
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Åsa!

Hittade hit via Slottsträdgårdsmästaren! En underbar bild av en inte alltid uppskattad blomma :)

2008-04-30 @ 16:09:03
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0