Funderingar om våren



Vår är pånyttfödelse, hopp och grönska. Jag kan inte låta bli att fotografera knoppar, nyutslagna blommor och gröna blad.  Men det finns en annan sida av våren. En "visst gör det ont" aspekt som jag tror att vi är ganska många som känner.
Det finns de som, av olika anledningar inte mår så bra när det är vår. För våren kan vara en arbetsam tid på många sätt. Det kan vara jobbigt med allt hopp, det är lätt att hamna i diket när man inte riktigt orkar med all glad förväntan.

Man kan kämpa på med att fånga dagen och njuta av stunden men det är inte alla som orkar riktigt ända fram.

Då kan det vara skönt när solen går i moln och man kan krypa in i sin håla en stund.  Eller när regnet kommer och spolar bort lite av allt pollen.

Jag har med åren lärt mig att njuta av våren men det har tagit sin tid och det går olika bra olika dagar.


image293
Den här gullvivan är till alla er som inte alltid tycker att våren är den bästa av årstider.




Kommentarer
Postat av: Znogge

För familjen med pollenallergiker kommer regnet alltid som en befrielse! Tänk om vi kunde få ett regn varje natt. Det skulle lösa det mesta;-)
Ha en fortsatt fin tisdag!

2008-04-29 @ 14:46:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Jag njuter av våren..men pollentiden är svår. Man blir trött och ögonen och halsen svider. Sitter just nu och njuter av värmen på balkongen.Men ändå så längtar jag bort till utlandet där jag slipper pollenbesvären.

Förra året åkte vi till Turkiet vid den här tiden och det var helt underbart.
Kram

2008-04-29 @ 16:51:11
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: matte

ja faktiskt, någon regndag emellanåt gör bara gott.. det kan ge välbehövlig återhämtning eller hinna ikapp för både oss och växterna.
kram
matte

2008-04-29 @ 21:00:09
URL: http://femtinio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0