Utflykt


Ännu en mulen dag.
Jag tar tunnelbanan in till huvudstaden istället för cykeln. Borde inte vara så lat.
Förundras över att det finns så många människor. Alla verkar vara på väg någonstans. Ingen flanerar. Inte ens turisterna i Gamla Stan. De rusar efter guiden och hinner knappt ens förundras över alla vackra hus och deras historia.
Jag slinker in på biblioteket i Gamla Stan. Går först runt och nosar, suger in atmosfären. Jag älskar bibliotek. Jag älskar lukten av damm och gamla böcker. Och jag älskar spänningen i att veta att det någonstans på någon hylla står en bok som har allt. En bok som kommer att förändra och förundra. Det får mig att minnas "Vinden skugga" av Carlos Ruiz Zafón och "de bortglömda böckernas gravkammare". Har ni inte läst den så har ni något att se fram emot.

image51

Jag lånar Jenny Diskis "Främling på tåg" och kliver ut i världen igen.

image52

(Biderna är tagna från www.bokus.com )



Kommentarer
Postat av: Cornelia

Lyckliga du!
Främling på tåg är underbar. Så bra att jag vill läsa om den genast!

2007-06-18 @ 22:29:37
URL: http://corneliamebooks.blogspot.com
Postat av: Ninni

Kul med lite boktips..ha en härlig dag..kramen:)

2007-06-20 @ 07:39:29
Postat av: Anne-Marie Körling

Ja...jag har läst. Det är inte roligt att ha läst... jag vill hellre ha något att läsa...läsa om igen tycker jag om...med det hinner jag inte längre. Ju mer jag läser dessto mer finns det...
Men som sagt - inte bråttom. Det ska vi bespara böckerna. Där vilar långsamheten... så ska det vara.
Anne-Marie

2007-06-21 @ 00:47:44
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0