Avtryck



På morgonpromenaden med hunden hittade jag en tomburk. Vän av ordning som jag är (ibland, kanske inte om man frågar min man) tog jag med den. När jag tog i den tänkte jag att nu kommer mina avtryck att samsas med andra avtryck på burken. Med avancerad teknik kan man säkert plocka fram avtryck från alla som har varit i kontakt med just den här burken. Det känns bra på något sätt.
Jag vill göra avtryck, göra intryck, göra skillnad. Det lät väldigt kaxigt på något sätt. Men visst vill vi väll alla göra en skillnad, spela roll. Att få vara meningsfull och behövas i någon bemärkelse.

image39

Mina avtryck, storlek 35.



Kommentarer
Postat av: Paula

Nä, är du så småfotad? Jag drog 35/36 när jag var ung, numera är 37/38 mer lagom....trodde inte fötterna skulle fortsätta växa..?
Kaveri, va skoj! Du vet säkert att det betyder Kompis?
Loppan tog sitt första märgben, smet ut och grävde ner det direkt, luktade inte tillräckligt gott ännu, tsss
Det är stor skillnad på oxbenen jämfört med älgbenen på hösten, älgbenen smaskas omedelbart upp, vilken arom!
En kall och mulen söndag inleds med en kopp kaffe vid datorn, sen blir det kontemplation med eftertryck!

2007-06-17 @ 09:07:47
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

små fossingar..har inte såå stora jag heller men ståtar iallafall med hela 36,5 eller 37!
Nu har jag mejlat dig..kram

2007-06-17 @ 11:47:39
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Ninni

Nu har jag svarat på ditt mejl..hojta igen om du får problem!
Ha det bra..kram

2007-06-17 @ 18:04:43
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Anne-Marie Körling

Ja, jag tror som du - vill verka på något vis. Hjalmar Söderberg skrev ju det någonstans, en klassiker om att väcka någon slags känsla av något slag hos den vi möter. Jag tycker det är vackert med avtryck. Dina fötter... men de avtryckar det flyktiga. Dessa avtryck är kanske vackrast. Också de små (fotstorleken) men därför dessto viktigare.
Allt gott Anne-Marie

2007-06-17 @ 18:36:13
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0