Att Ruva



Aldrig hade jag anat att bloggandet skulle bli en så positiv verksamhet.
Att det ger en möjlighet att tänka efter och formulera sig det hade jag förstått. Men jag hade inte tänkt på att man kan få respons på det man skriver eller på det man skriver om.
"Samtalen" med er andra (bloggare eller ej) är livgivande och lyfter tanken.
Anne-Marie Körling skrev i ett svar till mig på sin blogg http://annemariekorling.blogg.se/  om att inte vara så snar till att svara på elevernas frågor utan låta frågorna leva ett slag.
En annan klok kvinna jag känner använder ordet ruva. Jag tycker att det är ett så fint ord i sammanhanget. Vissa saker behöver man ruva på ett tag. I verkliga livet går allt ofta så fort. I bloggvärlden kan man ruva på en mening så länge man behöver innan man skickar iväg den.


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie Körling

Men bästa du, jag blir bara så glad... jag vet inte riktigt själv hur man gör när man länkar i bloggen,
men du följer etiketten värdigt. Jag tycker det är bra, vi ska föra värdighet mellan sändare och avsändare, Jag bugar och bockar.
Tackar och skrattar,
Du har en sådan vacker blogg, Anne-Marie

2007-06-14 @ 07:14:23
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se
Postat av: Paula

Ett annat ord jag gillar: bida
Att bida sin tid,
"kura" som i kura skymning, ett av mina absoluta favorituttryck! Språk är underbart och jag håller med dig om att man i journalistkretsar numera har ett hafsigt slafsigt språkbruk!
Tyvärr är jag så otålig av mig, så mina blogginlägg blir aldrig "ruvade", dom pockar på att få komma ut, fort!
Ha en skön helg under ormbunkarna!

2007-06-15 @ 10:31:54
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0