Ännu ett sätt att resa



Har ni känt varandra länge undrade min granne efter att ha träffat en av mina äldsta och bästa vänner.
Jag svarade att de har vi, drygt trettio år får väl anses som länge.
Vi har delat smått och stort, varit nära och långt ifrån varandra, träffats ofta och mer sällan. 
På något sätt finns vi alltid där för varandra.
Mina vänner och jag reser tillsammans, det är resor som pågår fortfarande och hela tiden.
Livsresor.
En annan mycket god vän som jag träffade för drygt tjugo år sedan när vi läste Etnologi tillsammans sa en gång till en kvinna på Blå Porten (ett ställe där vi ofta möts):
 - Vi håller på med ett tjugo år långt samtal mina vänner och jag.
Och så är det. Ett samtal som är som en resa.
En resa som slingrar sig fram. Ibland smärtsamt och jobbigt, ibland lätt och lustfyllt men alltid tillsammans. Och alltid med stor respekt för varandra. Så är det att ha vänner som man delar sitt liv med.
Så detta är till alla er mina fantastiska vänner som jag har förmånen att få resa med på min livsresa.
Jag är så glad att ha er som ressällskap på min väg genom livet.



image66
Bilden är från Microsoft Clip Art.




Kommentarer
Postat av: Ninni

Vänner är bland det bästa man har i vått och torrt!
Fint skrivet..kram

2007-07-24 @ 08:01:55
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Dubbelörnen

Vad vackert du skrivit o så sant...
Vad roligt att du även givit dig till känna. Förstod nog att du "smygkikat" efter grävlinginfot... *ler*
Kram

2007-07-24 @ 15:08:04
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: anne-marie körling

Men visst. Jag fick en vän av en händelse. Den händelsen var i sig inte rolig, men det goda av händelsen var att vi lärde känna varandra, då det kanske var som allra jobbigast. Den vänskapen har blivit som ett långt, långt samtal. Oändligt...tar aldrig slut... och vilka resvägar det stundom tar...
Allt gott Anne-Marie

2007-07-24 @ 15:46:39
URL: http://www.annemariekorling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0