Första advent


Det är inte lätt att komma i julstämning när regnet trummar mot fönsterrutorna.
Det är så grått att man nästan kan ta på färgen
Den sänker sig över mig och når ända ner till tårna.
Fukten dryper, små små droppar letar sig in under jackor och tröjor.
Stockholmsvinter.
 Igår var det första advent.
Jag var inte riktigt vaken, låg i sängen och slumrade när ljudet av sång strömmar ner från grannen ovanför.
Hosianna Davids son.... sjöng de tillsammans där uppe.
Jag låg kvar en lång stund och njöt av de vackra tonerna.
Vilken lycka att bo i ett hus där man kan få vakna av grannarnas vackra sång.

image178



Kommentarer
Postat av: Annica

Vilken vacker näverstjärna en sån skulle jag vilja äga :-)
Mvh Annica

2007-12-04 @ 23:05:29
URL: http://citrusmoon.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0